Feng-jün Song - čínská zpěvačka v Akropoli
Poslední koncert před letními prázdninami v rámci letošního festivalu United Colours Of Akropolis představí čínskou zpěvačku žijící v Čechách Feng-jün Song s projektem Horská karavana. Protože podtitulem vystoupení 20. června 2002 v pražské Akropoli je Druhá čajová sklizeň, bude v tomto duchu vybudována i scéna. Hostem vystoupení bude skupina Muziga. Na koncertě zazní čínské, tibetské, korejské, mongolské, indonéské, kazašské a další východně etnické písně zpívané ojedinělou technikou pekingské opery, kterou Feng-jün Song ovládá. O hudební doprovod se postarají Martin Smolka – jeden z čelních českých skladatelů současné české hudby a manželé Helena a Jiří Vedralovi - představitelé české alternativní scény, kteří mají bohaté zkušenosti s žánrově nespoutanými úpravami lidové hudby.
Feng-jün Song se narodila a vyrůstala v severní Číně. Od svých osmi let se učí pekingskou operu, kterou v Číně také vystudovala. V Čechách, kde trvale žije od roku 1985, absolvovala Filozofickou fakultu - je doktorkou filosofie v oborech komparativní lingvistiky a frazeologie. Dlouhodobě vyučovala zpěv a pohyb na Státní konzervatoři Jaroslava Ježka a stále spolupracuje s různými pražskými a brněnskými uměleckými školami.Kromě výuky se Feng věnuje mnoha hudebním a hereckým aktivitám. Díky její spolupráci vznikl například velmi úspěšný projekt „Marné tázání nebes“ – evropské hudební baroko s prvky pekingské opery, kde pod režijním dohledem J.A.Pitínského vytvořila zároveň hlavní roli. V loňském roce natočila také studiové album Song Meets Sun, na kterém hudebně spolupracovala se Slunečním orchestrem. Vokální projev Feng-jün Song se těžko řadí do jakýchkoliv škatulek či žánrů. Pěvecky se pohybuje v širokém hlasovém rozsahu, od sopránu až po alt. Technicky vychází z čínské tradiční opery, čínské lidové hudby a klasické čínské hudby. Sbírá a zpracovává i orientální písně jiných oblastí (Tibet, Mongolsko, Indonésie…), inspiruje se však z různých hudebních žánrů – jazz, rock. To, že se Song vydala cestou world music, která v jejím případě tvoří jakýsi most mezi pradávným Orientem a současnou Prahou, má z velké části na svědomí Alan Vitouš. S tímto vynikajícím multijazzmanem pořídili nahrávku, která byla na V. mezinárodním festivalu rozhlasových hudebních stanic v Šanghaji v roce 1995 oceněna Stříbrným zvonem.
TIP!
Časopis 22 - rubriky
Články v rubrice - Festivaly
Folkové prázdniny lákají na radikální úpravu polky
Folkové prázdniny v Náměšti nad Oslavou... to je každý rok osm dní na přelomu července a srpna naplněných pečl ...celý článek
Festival Praha žije hudbou opět zaplní ulice
Veřejná prostranství hlavního města opět po roce rozezní a roztančí festival Praha žije hudbou. Na více než dv ...celý článek
Časopis 22 - sekce
DIVADLO
Miloše Formana připomene inscenace Forman
Letní scéna Musea Kampa uvede 18. a 19. června 2024 premiéru nové inscenace Forman. Pod taktovkou režisérky Ad celý článek
OPERA/ TANEC
Vídeňští filharmonici vzdají hold Bedřichu Smetanovi
V pátek 7. června zvou Vídeňští filharmonici na 21. ročník svého tradičního Letního nočního koncertu v kulisác celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Sladké hry minulého leta Juraje Herze
Sladké hry minulého leta
Toužila vzlétnout ke slunci, a přitom sama zářila mnohem víc. Slovenský film podle celý článek