Boris Rösner o Lakomci, třech cenách a své rozhazovačnosti
autor: archiv
Jsem z toho trošku na rozpacích, ale na druhou stranu je to pěkný. Protože já to trochu vnímám i jako cenu pro to divadlo a pro to představení. Ta inscenace je zcela výjimečná jenom tím, že zajímá všechny generace. Trošku jsme se toho přijetí báli – že to budou brát mladí, jsme tušili, protože je to moderní forma, ale jestli to vezme i ta konzervativní generace, která chodí do divadla, jsme si nebyli jistí. Právě to všeobecné kladné přijetí je pro mě nejvíc překvapující.
Abych pravdu řekl, ani ve snu mě to nenapadlo. Protože já nejsem všeobecně považovaný za komického herce, ale když se to vezme - ona ta figura vlastně komická není, je spíš tragická a tak, jak je pojatá režisérem Dočekalem, tak je spíš taková krutě usurpátorská. Já se neodříkám komickým rolím, už jsem je mnohokrát hrál, akorát jsem byl zaškatulkovaný do takových romantických umírajících znásilňovačů. Takže ta figura pro mě byla něco nového a dá se říci, že byla pro mě docela zlomová. Takový další stupeň k něčemu. Hlavně je taková „závazková“, protože to hráli slavní herci. Když se řekne Lakomec a Harpagon, tak to je skoro jako Hamlet nebo jako Romeo. Figura,o které se hodně ví a hodně mluví… a proto mě ta cena hodně těší.
Vůbec ne. Naopak, já jsem dost rozhazovačný, to vám potvrdí kdokoli, i moji kolegové. A jsem i rozdávačný. Velmi rád utrácím peníze například za oblečení. Takže já jsem úplný opak lakomce.
Teď se velmi těším, protože začneme v Národním divadle opět v režii Michala Dočekala zkoušet Shawovu hru Pygmalion. Budu hrát profesora Higginse, a na to se hodně těším.
TIP!
Časopis 07 (2003) - rubriky
Články v rubrice - Rozhovory
„Naše impulsy se snažíme předat divákům,“ říká herečka Daniela Voráčková
Divadlo Alfred ve dvoře, které se věnuje prezentaci nonverbálního a pohybového divadla, uvede ve dnech 12. ...celý článek
Časopis 07 - sekce
HUDBA
Apocalyptica opět u nás
Finský smyčcový kvartet Apocalyptica je u nás v současnosti nejznámějším seskupením z oblasti alternativního m celý článek
OPERA/ TANEC
„Chybí nám otevřenost vnímat nové,“ říká Vojtěch Spurný
Státní opera Praha v loňském roce slavila desetileté výročí své novodobé existence. Do jejího čela vstoupil da celý článek