zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Dvě koncertní zastavení festivalu Musica religiosa

Elena Gazdíková a Šárka Maršálová

autor: Scena.cz   

Velikonoční hudební festival Musica religiosa v Olomouci, který třetím rokem pořádá agentura Festa, se pomalu chýlí ke svému konci. Prozatím měli hudbymilovní Olomoučané možnost vyslechnout ve dvou večerech duchovní skladby Jana Křtitele Vaňhala, Antonia Vivaldiho a Wolfganga Amadea Mozarta. Oba koncerty se konaly v chrámu svatého Mořice.
Zahajovací koncert, který se konal 16. března 2005 patřil provedení Stabat Mater Jana Křtitele Vaňhala (1739 - 1813). Za řízení dirigenta Miloše Machka se velmi dobře uvedl komorní orchestr Moravské filharmonie Olomouc Camerata Moravia (umělecký vedoucí Vít Mužík), dále spojené sbory – jmenovitě Dívčí pěvecký sbor Pedagogické školy v Kroměříži a dívčí část významného olomouckého sboru Campanella. Oba sbormistři Jan Štěpánek (Dívčí sbor PŠ Kroměříž) a Jiří Klimeš v případě sboru Campanella odvedli se svými svěřenkyněmi kus dobré práce – sbor zněl plně, bez rozpoznatelných chyb. V sólových partech se představila sopranistka Moravského divadla Elena Gazdíková, jejíž hlas vynikl v náročných technických pasážích skladby (Eja Mater, Tui nati...) a sólistka Slezského divadla v Opavě Šárka Maršálová.

Ve druhém večeru duchovní hudby (22. března) zazněly skladby dvě: Stabat Mater Antonia Vivaldiho (1678 – 1741) a Missa brevis in d Wolfganga Amadea Mozarta (1756 – 1791). Drobná Vivaldiho duchovní skladba je napsána pro komorní orchestr (opět účinkoval soubor Camerata Moravia) a alt. Sólový part s jistotou a úspěchem přednesla Magda Málková (taktéž sólistka opery Moravského divadla). V Mozartově mši jsme slyšeli komorní pěvecký sbor Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého (sbormistr Jiří Klimeš). Provedení obou skladeb řídil dirigent Tomáš Hanák.
Doufejme, že skladby, které byly ve velmi kvalitním obsazení provedeny v letošním ročníku festivalu Musica religiosa představují výzvu a příslib pro ročníky další. Zaplněný chrám svatého Mořice svědčí o hladu posluchačů po duchovním rozjímání a zastavení se v dnešní uspěchané době při krásné hudbě - třeba v čase velikonočním.

28.3.2005 16:03:47 Tomáš Lehotský | rubrika - Zprávy

Časopis 04 (2003) - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Zprávy

Přemysl Kočí patřil k předním interpretům

Přemysl Kočí jako Eugen Oněgin (Foto archiv)

Národní divadlo s politováním oznamuje, že dne 15. ledna 2003 zemřel po krátké nemoci ve věku 85 let emeritní ...celý článek


Marie Tauberová - emeritní sólistka Národního divadla

Marie Tauberová

Emeritní sólistka Národního divadla Maria Tauberová zemřela 16. ledna 2003. Během svého působení v Národním di ...celý článek



Časopis 04 - sekce

DIVADLO

Prosáknou na povrch pocity marnosti i ve Slováckém divadle?

Na poslední lednový víkend připravuje Slovácké divadlo v Uherském Hradišti první premiéru letošního roku, Čech celý článek

další články...

HUDBA

Bilancování hudby roku 2002

Mel C (Foto z webu)

O dílčí, zároveň však dost rozsáhlou bilanci hudebních událostí loňského roku se v úterý večer společně pokusí celý článek

další články...