zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Jarní výstavy Galerie hlavního města Prahy

M. Pěchounek: Time for Bed VII

autor: Z webu   

zvětšit obrázek

Michal Pěchouček - Hodiny v umění
Právě zahájená výstava známé osobnosti české scény Michala Pěchoučka v Domě U Kamenného zvonu je koncipována dramaticky kontrastním způsobem. Hodiny v umění sestávají ze dvou částí umístěných vždy v jednom patře výstavního prostoru.
V prvním patře je prezentován fotografický projekt Filmogram, zaměřený na zobrazovací racionalitu technologie fotografie, a videoinstalace vzniklé ve spolupráci s Viktorem Takáčem.

Po vizuálně dietním a spíše intelektuálním zážitku prvního patra návštěvník vstoupí do druhého podlaží domu, kde bude vystaven působení senzuálně sdělného figurálního cyklu textilních asambláží Time for Bed. Uvidí zde také sarkastické loutkové video od druhého hosta výstavy Pavla Švece.
Záměrná odlišnost obou pater, která může vyvolat dojem, že jde vlastně o dva různé umělce, není schválností, ale reflektuje fakt, že Pěchoučkova tvorba posledních let se odvíjí ve dvou paralelních liniích. Dvojdomou instalaci lze vnímat jako dialog mezi dvěma médii, filmem a malbou, ale i jako příběh a jeho popření tou samou osobou.
Výstava Michala Pěchoučka Hodiny v umění, kterou pořádá v Domě Kamenného zvonu na Staroměstském náměstí Galerie hlavního města Prahy, potrvá do 5. června 2011.

Jiří Týn - Předobrazy, prostor, abstrakce
Na 23. března je plánováno zahájení výstavy Jiřího Thýna (*1977), absolventa ateliéru fotografie pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové, která představí jeho nejnovější tvorbu, jež se vyrovnává s fenoménem modernismu a médiem fotografie. Fotografii Thýn neustále relativizuje a vytváří s ní dialog skrze její matérii. V době, kdy tradiční postupy vyvolávání analogového filmu mizí a nahrazuje je digitální obraz, Thýn při své práci využívá klasické postupy záměrně a navrací se k formálním postupům modernismu. Kontinuálně proto pracuje na variacích fotogramů a fotografický papír využívá jako výchozí médium pro experimenty se světlem, vývojkou a multiexpozicí.
Výstava Předobrazy, prostor, abstrakce pátrá mimo jiné i po významech tvorby Otto Gutfreunda a jeho kubistických plastik. Gutfreundovu metodu uplatňuje Thýn i ve fotografii, a tím dokazuje, že postupy avantgardních umělců lze dále rozvíjet a nově interpretovat. Dostává se tak k vlastnímu pojetí krystalu a fotografii přidává o jeden rozměr navíc.

Nejnovější tvorbu Jiřího Týna budou moci zájemci shlédnout ve výstavních prostorách GHMP ve 2. patře Staroměstské radnice v Praze od 23. března do 15. května 2011.

21.3.2011 23:03:05 Helena Kozlová | rubrika - Výstavy

Časopis 17 (2011) - rubriky

Archiv čísel

reklama

Festival Setkání Stretnutie 2024

Články v rubrice - Výstavy

Lovec obrazů - fotograf Jaroslav Vávra (1920–1981)

Lovec obrazů - fotograf Jaroslav Vávra (1920–1981)

Špičkový představitel českého fotografického aktu šedesátých let 20. století, jehož dílo jako celek však upadl ...celý článek


Velikonoční liturgie a výtvarné umění

Socha Ukřižovaného Krista

Tématu velikonoc je zasvěcena výstava v ambitu Arcidiecézního muzea v Olomouci. Představuje biblický příběh Kr ...celý článek


Václav Boštík v Pardubicích

Václav Boštík v Pardubicích

Premiéra výstavy Václava Boštíka (1913 – 2005), kterou zorganizovala Galerie hlavního města Prahy, se od ...celý článek


Mistr malého formátu – Michael Jindřich Rentz

Mistr malého formátu – Michael Jindřich Rentz

Národní galerie představuje v Grafickém kabinetě Schwarzenberského paláce tvorbu Michaela Jindřicha Rentze.
...celý článek



Časopis 17 - sekce

OPERA/ TANEC

Bedřich Smetana: Tajemství

Bedřich Smetana: Tajemství

Zvěčnělí pěvci, kteří se slavným tenoristou Benem Blachutem působili jako kolegové v opeře Národního divadla, celý článek

další články...